2018-2019 სასწ. წ
დაწყებითის
კათედრა
ღია გაკვეთილის
გეგმა
კლასი – მესამე კლასი;
საგანი - ჩვენი გარემო
თარიღი - ---
მასწავლებელი: დალი თავართქილაძე
მოსწავლეთა რაოდენობა 21-; სსსმ მოსწავლე - არ არის.
გაკვეთილის თემა ბუნებრივი მოვლენები–
გამოსაკითხი
- წელიწადის დროები
მიზანი: ა) შეძლონ
ჩამოთვალონ და დაახასიათონ მისთვის ნაცნობი მოვლენები
ბ) საკუთარი მონაწილეობით შექმნილი „წიგნი ალბომის“ შედგენაშ
შეფასება
-
მოსწავლეთა თვითშეფასება ( იხ. დანართი 1 თვითშეფასების კითხვარი);
მასწავლებლის თვითშეფასება (იხ. დანართი 2 თვითშეფასების კითხვარი);
განმსაზღვრელი შეფასების სქემა (იხ. დანართი 3);
ჯგუფში
მუშაობის შეფასების რუბრიკა მასწავლებლისათვის (დაკვირვებისა
და კომენტარებისათვის) (იხ.
დანართი 4).
წინარე ცოდნა - წელიწადის დროები.
რესურსები სახელმძღვანელო,
სამუშაო რვეული, ფერადი ფანქრები, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი, პროექტორი.
გაკვეთილის ხანგრძლივობა – 45 წთ.
#
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
პრე ფაზა
აქტივობა 1
მოსწავლეთა რაოდენობის დაფიქსირება.
საგაკვეთილო განწყობის შექმნა-მოტივირება.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები ეცნობიან გაკვეთილის მიზანს,
შეფასების კრიტერიუმს.
აქტივობის აღწერა:
ვამოწმებ მოსწავლეთა დასწრებას
შევახსენებ გაკვეთილის თემას დავურიგებ შეფასების რუბრიკას და ვაძლევ შეფასების
ინსტრუქციას
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო საკლასო
|
|
3წთ
|
2
|
გაკვეთილის A ფაზა
გამოწვევა
აქტივობა 2 გონებრივი
იერიში
მოსწავლეებს ვეკითხები
რა შენიშნეთ შემოდგომაზე საინტერესო ?ვთხოვ აღწერონ შემოდგომის ერთი დღე
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეები იხსენებენ
წინა გაკვეთილზე მიცემულ მასალას ,სადაც საუბარია წელიწადის დროებზე
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები
წარმოადგენენ წინა გაკვეთილზე მიცემულ დავალებას „ შემოდგომის ერთი დღე ბუნებაში“
თითოეული მოსწავლე გამოთქვამს საკუთარ აზრს და წარმოადგენს ჩანახატს.
ნახატებიდან შევადგენ
წიგნ-ალბომს შემოდგომის ერთი დღე
|
დემონსტრირების მეთოდი
|
ინდივიდუალური
|
ფერადი ფანქრები ფურცლები
|
10 წთ
|
3
|
გაკვეთილის B ფაზა
ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 3 წიგნზე მუშაობა.
აქტივობის მიზანი :
მოსწავლეები გაეცნობიან
ბუნებრივი მოვლენების რამდენიმე შემთხვევას.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები აკვირდებიან
სახელმძღვანელოში მოცემულ ფოტოებს და მსჯელობენ თითოეულზე (მზემ გამოანათა ;ზღვა
აღელდა; ფოთოლი გაყვითლდა; გუბე დაშრა;)
ვაძლევ დამატებით ინფორმაციას
კოლაჟის საშუალებით „ბუნებრივი მოვლენები
„სადაც მოცემული იქნება ბუნებრივი მოვლენების დადებითი და უარყოფითი თვისებები
|
კითხვა -პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
კომპიუტერი და პროექტორი
|
10 წთ
|
4
|
აქტივობა 4 ჯგუფური მუშაობა.
აქტივობის მიზანი :
მოსწავლეები გამოიმუშავებენ
ჯგუფური მუშაობისათვის საჭირო უნარ-ჩვევებს , გამოიმუშავებენ სხვისი აზრის პატივისცემის უნარს.
აქტივობის აღწერა :
კლასს ვყოფ 4 ჯგუფად
ვურიგებ სამუშაო ფურცლებს ,წინასწარ მომზადებულ ლექსებს .
მოსწავლეეებს ევალებათ
წაიკითხონ ეს ლექსები, ამოიწერონ მათგან ბუნებრივი მოვლენები, დახატონ ამ მოვლენების
შესაბამისი სურათი .
მოცემული ბუნებრივი მოვლენები,
რომლებიც ლექსში შეხვდათ მოათავსონ სქემაზე ,რაც ჩემს მიერ არის შედგენილი.
|
ანალიზის მეთოდი
|
ჯგუფური
|
ფურცლები, ფანქრები და ცარცი
|
10 წთ
|
5
|
გაკვეთილის C ფაზა
რეფლექსია
აქტივობა 5 ჯგუფის პრეზენტაცია
აქტივობის მიზანი :
მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდებათ პრეზენტაციისათვის საჭირო უნარ-ჩვევები ;
სწავლობენ თხრობის კულტურას ;აზრის თანმიმდევრულად ჩამოყალიბებას ;
აქტივობის აღწერა:
თითოეული ჯგუფი წარმოადგენს ჩანაწერსა და ნახატს ,შეივსება სქემა ,რომელიც წინასწარაა მომზადებული,
აგრეთვე ვთხოვ იმ ვიდეო მასალაზე საუბარს რომელიც ნახეს,
იმსჯელონ ამინდის ცვლილებებსა და კატასტროფებზე
|
თანამშრომლობითი სწავლების მეთოდი
|
ჯგუფური
|
ფერადი ფანქრები და ქაღალდი
|
7წთ
|
6
|
აქტივობა 6
საშინაო დავალების მიცემა
აქტივობის აღწერა :
ამოხსენით რებუსი ,რომელიც
სახელმძღვანელოშია, დაისწავლეთ იქვე მოცემული ბუნებრივი მოვლენები ,მოიძიეთ ინფორმაცია
ბუნებრივ მოვლენებზე ;
|
|
|
|
2წთ
|
7
|
აქტივობა 7 შეფასება
აქტივობის მიზანი :
მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ
თვითშეფასების უნარი მიიღებენ განმავითარებელ და განმსაზღვრელ შეფასებას
აქტივობის აღწერა;
მოსწავლეები აფასებენ
თავიანთ თანაკლესელებსა და გამოარჩევენ განსაკუთრებულ ნამუშევრებს რათა მოხდეს მისი
დემონსტრირება
|
განმსაზღვრელი და განმავითარებელი
|
|
|
3წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები.
1.
მოსწავლეებს შეუძლიათ იმსჯელონ ამინდის კომპონენტების ცვლილებასთან
დაკავშირებით ამა თუ იმ ბუნებრივ მოვლენასთან თუ კატასტროფებთან.
2.
გამოაქვთ დასკვნა;
3.
ყოველგვარ ცვლილებას
რომელიც ბუნებაში ხდება ბუნებრივი მოვლენაა.
შეფასება: იხილეთ
შეფასების სქემები
ხელმოწერა:
თარიღი:
დანართი 1
მოსწავლის თვითშეფასება
სახელი,
გვარი -----------------------------------------------------------------------------------------------
საგანი
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
გაკვეთილის
თემა -------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
აღნიშნე სწორი პასუხი
|
ყოველთვის
|
ხანდახან
|
არასდროს
|
ჩემს აზრს თავისუფლად გამოვთქვამ;
|
|||
ვცდილობ, არგუმენტირებულად ვისაუბრო;
|
|||
როცა სხვა ლაპარაკობს ყურადღებით ვუსმენ;
|
|||
განსხვავებული აზრი მაინტერესებს;
|
|||
განსხვავებულ აზრს ვითვალისწინებ;
|
|||
ვცდილობ თემას არ ავცდე;
|
|||
ვიცი, რომ კამათი ჩხუბში არ უნდა გადაიზარდოს;
|
დანართი 2
მასწავლებლის
თვითშეფასების
სქემა
გაკვეთილის
თემა:--------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
N
|
კრიტერიუმები/ ქულები
|
ყოველთვის
|
ხანდახან
|
არასდროს
|
1.
|
გაკვეთილის
მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო;
|
|||
2.
|
აქტივობები
ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას;
|
|||
3.
|
გაკვეთილის
დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას;
|
|||
4.
|
მოსწავლეთა
ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას;
|
|||
5.
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში;
|
|||
6.
|
გათვალისწინებული
იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებლობები;
|
|||
7.
|
ჩემი
საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს;
|
|||
8.
|
ვიჩენდი
ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას;
|
დანართი
3
ჯგუფში მუშაობის შეფასების
რუბრიკა მასწავლებლისათვის
(დაკვირვებისა და კომენტარებისათვის)
ჯგუფები
|
მოსწავლეები (სახელი, გვარი)
|
კომენტარები ჯგუფის მუშაობის
პროცესში
|
I-ჯგუფი
|
||
II-ჯგუფი
|
||
III-ჯგუფი
|
||
IV-ჯგუფი
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий